PERSMEDEDELING: Nieuwjaarskalender in het teken van de besparingen

Het Vlaams Belang verspreidt vandaag naar aanleiding van de nieuwjaarsreceptie van de stad Gent opnieuw een nieuwjaarskalendertje (zie bijlage). In het verleden zorgde dit al vaker voor enig ophef. Niemand is de veroordeling van het Vlaams Belang vergeten met betrekking tot de “beruchte” Suske-en-Wiske-kalender, een veroordeling waartegen beroep werd aangetekend. De uitspraak hieromtrent in beroep zou trouwens de eerstkomende maanden moeten volgen.

Het kalendertje voor 2014 staat volledig in het teken van de besparingen die de stad Gent vorige maand heeft goedgekeurd. De belastingen worden verhoogd en er wordt serieus gesnoeid in het personeelsbestand van de stad Gent. Kortom, de stad Gent gaat lopen met heel wat geld van de Gentenaars, geld dat ze bvb kon besparen door geen megalomane projecten op te starten zoals onder meer het bouwen van de Gentse stadshal.

Vandaar dat in de cartoon op de kalender burgemeester Termont, namens het stadsbestuur, gaat lopen met het geld van de Gentenaars. De slogan op de kalender is bijgevolg niet voor niets: “Rood, Blauw of Groen: weg is uw poen!”

Met vriendelijke groeten,

Johan Deckmyn
Vlaams Volksvertegenwoordiger
Fractieleider Vlaams Belang Gent